Saturday, June 27, 2015

Apakah ini cinta

Posted by Farhah at 3:37 AM
Reactions: 
0 comments


look at the moon.. dah hampir penuh .. dah dekat separuh ramadhan.

sigh...

i have a weird relationship with ramadhan
 rindu dan pengen ketemu tapi hati berdebar.. dan i kept asking for more time.. belum bersedia..takut mengecewakan


tiap kali mau ketemu..hatiku sering deg-deg an.. apakah ini cinta ya Allah??

senyum...
 
ramadhan bulan mengumpul bekal
untuk satu tahun seterusnya
sampai kita ketemu ramadhan lagi
hari ini udah hari ke sepuluh..apa udah mengumpul bekal..atau masih tengah menyental kotoran-kotoran dulu

sebab tu berdebar sangat
bila dah ramadhan
u start to realize that your biggest enemy is yourself
bukan setan yang kita dok salahkan selama ni
rupanya kita (baca: saya) bukan sebaik yang saya sangka

kenapa masih buat kesalahan yang sama
kenapa masih buang masa
kenapaaaaa..
setan kan dah tak ada

diri sendiri tak kuat
diri sendiri yang masih banyak jahiliyyah
diri sendiri yang masih sering lupa
diri sendiri masih belum bersedia
jauh dari sempurna

kadang- kadang nak salahkan koas yang banyak amik masa saya( kununnnn)
tapi sebenarnya bukan sibuk sangat punn.
denial
farhah yang banyak alasan dan suka berdalih
sayangnyaa
sebab ramadhan satu bulan cuma..dalam setahun yang panjang ni

jadi saya selalu mintak lebih masa..rindu untuk ketemu
tapi butuh masa..tunggu dulu..jangan datang dulu
banyak farhah kena sental rupanya..saya paniik
tapi masa tak pernah tunggu kita
 ramadhan datang
dan hampir mahu pergi juga
dah 1/3..tapi tak rasa
apa je yang saya dah dapat

berapa juzuk dah habis.. berapa hafazan..berapa amalan
ramadhan dah nak pergi
kita dah dekat mana
dah mendekati taqwa..apa masih di permulaan..dengan beban yang banyak menghalang kita

usahalah sementara masih ada masa








Saturday, June 20, 2015

Tazkiyah

Posted by Farhah at 9:19 PM
Reactions: 
0 comments
Hari itu saya borak dengan seorang adik yang saya sayang fillah
Pasal tiketnya balik indonesia yang mahal sangat tu

Mahal sangaaaatt..rasa macam bayar zakat harta *nanges
Allah nak bersihkan harta kita agaknya..
Dia balik dengan niat yang baik, nak menggembirakan hati ibu bapa yang rindu lama x umpa
Xpelah. Itu pun infaq dan ibadah juga kan. Kalau niat betul betul sebab Allah
Tak mungkin sia sia

Dan tadi pagi Allah pun nak bersihkan harta saya juga
Dengan cara yang paling Terbaik..yang tak ada manusia boleh buat sebaik Dia
Saya kaget
Sedih ada.. Stress pun ada
Rasa nak doakan orang kena rempuh lori pun ada
Rasa nak nanges

Allah nak bersihkan harta, nak bersihkan hati
Banyak benda tak setel rupanya

Lamanya tak terkesima dan muhasabah
Kadang kadang cara Allah nak ingatkan saya mesti ganas
Macam tadi pagi
Mungkin sebab saya ni jenis dense
Yang malas nak pikir kecuali dah kena hempuk teruk-teruk
Padaan muka

Ingat infaq semua dah bayar belum.. Duit hutang macam mana??
Hati kita??
Masihkah pada dunia??
Masih banyak dosa rupanya..

Ps: mode stress... susahnya nak ikhlas...mohon doanya

 

Limau ais dan teh tawar Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop