Friday, December 31, 2010

tahun baru blog baru???

Posted by Farhah at 5:35 AM
Reactions: 
0 comments
hahaah
sempena muharram bulan mulia dan comel ini
nak mulakan hidup yang lebih baik(amin)
heheeh

posting lama sudah tiada
hehehe
nak tulis benda lain dah

tengah orang sibuk dan kalut nak sambut tahun baru
tapi berapa kerat yang tahu hari ni berapa haribulan dalam kalendar hijrah
bukan nak cakap kat orang lain aje
diri sendiri pun sama

hari tu borak sesama rakan
dan tiba2 tanya
hari ni berapa muharram ek??ke dah bulan lain??
dan semua orang pun diam pikir2 balik
hari ni berapa hari bulan ye???

kalendar islam
salah satu tanda tamadun islam jugak
kaum yang lupa
adalah kaum yang akan dijajah lagi

mahukah kalian??
kalau nanti pelancong asing ke masjid  negara
dan berkata
ini bukti islam PERNAH bertapak disini
 hehehe
semangat ISK
ngeeeee~.~

Monday, December 27, 2010

sebiru hari ini

Posted by Farhah at 5:14 AM
Reactions: 
2 comments
belum terlambat rasanya kalau mahu berhijrah
buat akak2 dan teman2 yang disayang

Sebiru hari ini, birunya bagai langit terang benderang
Sebiru hati kita, bersama di sini

Seindah hari ini, indahnya bak permadani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah


reff:
Bukankah hati kita telah lama menyatu
Dalam tali kisah persahabatan ilahi
Pegang erat tangan kita terakhir kalinya
Hapus air mata meski kita kan terpisah
Selamat jalan teman
Tetaplah berjuang
Semoga kita bertemu kembali
Kenang masa indah kita
Sebiru hari ini


Seindah hari ini, indahnya bak permadani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah

intro

reff 2x

Seindah hari ini, indahnya bak permadani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah

terima kasih teman
moga dipermudahkan perjalanan ini
 

Limau ais dan teh tawar Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop