Saturday, November 27, 2010

berkawan biar seribu...

Posted by Farhah at 6:57 AM
Reactions: 
0 comments
Rasulullah SAW bersabda:
Seorang mukmin yang bercampur gaul dengan orang ramai dan bersabar di atas kesakitan yang dirasai daripada mereka adalah lebih baik daripada seorang mukmin yang tidak bercampur gaul dan tidak sabar dengan kesakitan yang dirasai daripada mereka (akibat pergaulan itu)
oleh itu..kalau ada kawan2 yang jenis suka mengungkit..atau jenis cakap ikut sedap mulut tu
sabarlah ye..

huhuhu
nak tegur boleh..tapi biar la berhikmah
betul x??
dan doa2 la banyak2

awak sendiri pun bukan perfect sangat
sampai nak benci-benci orang
jadi kalau ada sifat yang x suka tu
ingat lah..kita pun ada jugak perangai yang orang x suka kan???
moga semua dapat berubah jadi muslim dan sahabat yang lebih baik*skema..skema

ukwah kerana Allah itu sangat manis
(serius x caya cuba)
untungnya jadi muslim dan mukmin
sebab bersahabat pun dapat  pahala
comel aje kan

ps: tq sebab jadi kawan aku..walau aku ni...macam ni saja
ditujukan buat sahabat di luar sana( ceh..macam rancangan tv pulak)
hahahaah

ps2: sebelum tidur..maafkan semua orang
       baru boleh hidup tenang2..heheh
 

Limau ais dan teh tawar Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop