Monday, January 31, 2011

aku sayang kamu

Posted by Farhah at 7:17 PM
Reactions: 
2 comments
Assalamualaikum
Sahabat dan keluarga yang saya kasihi sekalian,
Heheh
Dah sangat lama x menulis di blog..kosong blog ini..sunyi
Tapi entah la..x de idea nak tulis dan sibuk sikit sekarang(poyo ~~) hahhaha
Sekarang tengah musim rindu..


Rindu dengan rumah..



three musketeer

pengembala kambing

nabi dulu pun bela kambing tau..hehe
homesick???



Hehe..ada la sikit
sikit?????Rindu banyak sebenarnya



nak balik
tapi ada banyak sangat benda yang mengekang sekarang ni
x pe la..sabar ek adik2
kakakmu insyaAllah pulang bila cuti bulan 8 nanti



Tapi aneh kan kasih sayang ni…
Banyak dan melimpah ruah dan x pernah habis

Dalam masa saya rindukan keluarga dikampung
Saya sangat rindukan akhwat-akhwat
Dan sahabat-sahabat semua

Aneh..sebab dalam masa saya cintakan kelurga, kasih sayang sesame teman x berkurang malah makin bertambah dengan izinNya

pelik  la sungguh..duit dibagi-bagi makin kurang..masa dibagi-bagi makin singkat
Tapi kasih sayang ni.makin diberi makin banyak pula..cukup dan tak pernah surut..manis dan comel la pulak

Bukankah umat islam itu, umat yang paling banyak kasih-sayangnya

“tidak sempurna iman seseorang diantara kalian sehingga dia mencintai saudaranya sebagaimana ia mencintai dirinya sendiri”-hr bukhari dan muslim
Kat sini rasulullah seakan-akan sedang mencabar iman kita. X cukup sekadar solat dan puasa .
Tidak akan sempurna iman selagi tidak kasihkan saudaranya bagaikan kita sayangkan diri kita sendiri

Bagaimana kita sayangkan diri kita??
kita nak yang baik-baik aje..kita nak yang elok-elok dan sempurna..biasalah manusia kan

makanya



mengasihi saudara kita adalah
mahukan yang terbaik untuk mereka..mahu mereka mendapat segala yang baik dan sempurna
apakah benda yang paling baik yang kamu boleh berikan pada saudaramu selain dari kefahaman dalam islam
apakah pengakhiran yang terbaik mampu kamu usahakan untuk mereka selain syurgaNYA
apa hadiah paling sempurna selain rahmatNya.

sayang itu bukan sekadar mahu berkata rindu berjumpa dan bermesra
sedangkan kita mahu kasih sayang kita ni tembus ke syurga

start today
love them
your brothers  and sisters


Thursday, January 6, 2011

kembara mencari cintaNYA

Posted by Farhah at 11:54 PM
Reactions: 
0 comments
eheheh
lepas ni ada daurah bersama senior
sampai hari ahad
aku MIA ujung minggu ni ye teman2

ini masa terbaik nak recaj iman yang tengah x menentu ni
berada dalam suasana yang mengajak ke arah kebaikan


Recorded in the Saheehayn, is the hadeeth of Mu’aawiyah, may
Allaah be pleased with him, in which he says. ‘The Messenger of
Allaah - sallallahu alaihe wa-sallam - said: “Whomever Allaah
desires good for, He imparts upon him understanding of the
religion.”

moga kita dikurniakan kefahaman darinNYA
 

Limau ais dan teh tawar Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop